FALUHÁZ

Hírek a
KAPOSÚJLAKI FALUHÁZ
programjairól, eseményeiről nemcsak Újlakiaknak

Kaposújlak Díszpolgárai

2008.10.14. 08:36 | B.Balaskó Mária | Szólj hozzá!

Címkék: kaposújlak diszpolgára kirics jenő

Kirics Jenő

 
Kirics Jenő festőművész

 

2006. december 16-án a Karácsonyi ünnepség alkalmával került átadásra a harmadik "Kaposújlak Díszpolgára" kitűntető cím, melyet Kirics Jenő művész-tanár úr vehetett át.

 

Az ünnepségen készült fotók megtekinthetők itt!

Újlaki Újság 2007. február - Köszönöm Szülőfalum!

 

 

 

Önéletrajz

 

1939-ben születtem Kaposújlakon.
Az általános iskolába Újlakon ill. Mérőbe jártam.
A Táncsics Gimnáziumban 1958-ban érettségiztem, majd szakmát tanultam.
1961-ben megházasodtam. Családom és munkahelyem is Kaposvárhoz kötött, de továbbra is Újlakot tekintem otthonomnak. Ide kötnek ifjúkori emlékeim és gyökereim.
Munka mellett -esti, ill. levező tagozaton mérnöki, majd mérnök-tanári képesítést szereztem. Pedagógusként a kaposvári Szakmunkásképző Intézetben dolgoztam.

Képzőművészettel szinte már középiskolás korom óta foglalkozom.
Nyugdíjasként e tevékenység kiemelt hangsúlyt kap. Kezdetben autódidakta módon, majd az 1970-es évektől Z. Sós István festőművész irányításával szabadfoglalkozásokon, "oktatásban" vettem részt.
Festményeimet eddig, mintegy 40 önálló kiállításon mutattam be. A festészet mellett a szobrászkodás és fafaragás, mint alkotói tevékenység is közel áll hozzám.

Közterületen fellelhető munkáim:
- Kaposvár, Kossuth tér - Templom előtti lépcső kapaszkodó korláthoz Z. Sós István tervei alapján a fa öntőformák készítése.
- Segesd, Fő tér - Hősi emlékműhöz turul madár szobor
- Taszár, Fő tér - Repülős emlékműhöz turul madár szobor
- Kaposújlak, Európa park - Úniós emlékmű fa és fém kompozíció készítése

2006-ban szülőfalumtól "Kaposújlak Díszpolgára" kitüntetést kaptam.

Kirics Jenő

 

 

Kapcsolódó anyagok:

Újlaki Újság 2008. január - Megemlékezés és Kiállítás

További képek munkáiról:
www.ngkszki.hu/magunkrol/rendezvenyek/20078Kirics/index.html

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://faluhaz.blog.hu/api/trackback/id/tr30712834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása